De ondernemingsraad (OR) behartigt de belangen van de medewerkers, maar ook de belangen van de organisatie als geheel. Door goed naar elkaar te luisteren én samen te werken, kunnen we ervoor zorgen dat iedereen zich gehoord voelt en dat we samen tot de beste oplossingen komen..
De ondernemingsraad heeft elke twee weken overleg. Daarnaast vond in 2024 acht keer overleg plaats met bestuurder Jeroen Gast. Ook vond het driehoeksoverleg plaats tussen de OR, de raad van commissarissen en het bestuur. De OR heeft periodiek contact met de verpleegkundig agogische raad (VAR) en de cliëntenraad om zo op de hoogte te blijven van relevante ontwikkelingen.
De OR heeft zich met diverse onderwerpen bezig gehouden, onder andere met het rookbeleid, het generatiebeleid en de ontwikkeling binden en boeien. Dit gaat over het aantrekken en behouden van (nieuwe) collega's.
In het afgelopen jaar heeft de OR instemmingsverzoeken en adviesaanvragen gedaan op de volgende onderwerpen:
Invoering achterwacht;
Inzien account wearables medewerkers;
Aanpassing OTO beleidsplan (Opleiden, trainen en oefenen bedrijfshulpverlening en crisismanagement);
Reglement klachtcommissie medewerkers.
Benoeming leden klachtencommissies;
Samenvoeging portiersloges klinieken Poortugaal;
Nieuwe functie specialist patiëntenlogistiek;
Benoeming voorzitter klachtencommissie medewerkers;
Adviesaanvraag PL&ZA.
In 2025 richt de OR zich op de volgende onderwerpen:
Verdere ontwikkeling binden en boeien;
Uitbreiding FPC de Kijvelanden;
Volgen van arbo en risico-inventarisatie en -evaluatie (RI&E);
Uitvoering wet DBA volgen;
Aandacht voor werktijdregelingen.
Michel Bakker, de ambtelijk secretaris van de ondernemingsraad, nam in 2024 afscheid. We zijn blij dat we Ad Marijt welkom kunnen heten om deze functie te vervullen. De OR heeft in het afgelopen jaar verkiezingen gehouden om nieuwe leden voor de OR te vinden.
Naam | Rol |
C. de Ruiter-Kuiper (OFZ) | Voorzitter (herkozen in '24) |
W. van Klink (Reclassering, MJD en B&B, PL&ZA) | Lid (herkozen in '24) |
A. Nieuwenhuis (Ambulant) | Lid (nieuw lid '24) |
D. de Bot (Ambulant) | Lid (nieuw lid '24) |
G. Vermeer (Wier) | Lid (herkozen in '24) |
J. Prins (Wier) | Lid (herkozen in '24) |
S. van Hal (TBS) | Lid (nieuw lid '24) |
O. van Wilgenburg (Ondersteunende diensten) | Lid (nieuw lid '24) |
R. Noordzij (TBS) | Lid (nieuw lid '24) |
S. el Gerreh (OFZ) | Lid (nieuw lid '24) |
S. Akursu (Reclassering, MJD en B&B, PL&ZA) | Lid (nieuw lid '24) |
E. Tura (Flex & More) | Afgetreden in '24 |
G. Todorova (Ambulant) | Afgetreden in '24 |
J. Heinen (OFZ) | Afgetreden in '24 |
R. Schotman (TBS) | Afgetreden in '24 |
S. van de Weerd (Ambulant) | Afgetreden in '24 |
Mei 2025
Tekst en vormgeving: Fivoor
Foto: By Bjarne
Heeft u vragen of opmerkingen naar aanleiding van deze jaarverantwoording? Neem contact met ons op via communicatie@fivoor.nl.